Referanser
– Farmandjuryens grundige evalueringer og tydelige tilbakemeldinger inspirerer oss til å produsere stadig bedreårsrapporter. Det alltid et mål for selskapet å gjøre god analytisk og strategisk fokusert rapport som kapitalmarkedet har nytte av og det gleder oss at dette er noe som den årlige Farmandkonkurransen har premiert.
Sture Stølen, Vice President and Head of Investor Relations, SAS Group.
(SAS Group har vunnet Farmandprisen klasse Børsnoterte selskaper i 2002, 2004 og 2006 samt andreplass 2007 og 2008).
– Farmandprisen er en motiverende og spennende konkurranse som også synliggjør kommunikasjonsavdelingens arbeid på en konkret måte. I tillegg bidrar juryens forventninger og tydelige tilbakemeldinger til at vi inspireres til å lage en stadig bedre årsrapport på alle områder, sier kommunikasjonsdirektør Marit Thorsen i Undervisningsbygg.
(Undervisningsbygg fikk sølv i klassen Offentlig virksomhet i 2007 og 2006).- Informasjonssjef Marit Thorsen.
-Etter måneder med intenst årsrapportarbeid venter vi alltid spent på Farmandjuryens konstruktive tilbakemeldinger som vi kan dra nytte av i arbeidet med neste års rapport. I tillegg er det naturlig nok også et mål for oss å gjøre det best mulig i selve konkurransen, sier prosjektleder Anne Aae i StatoilHydro.
(Statoil vant Farmandprisen i 1982, 1994 og 2005. I tillegg vant selskapet kategorien Beste årsrapport på nett i 2005).
-Kredittilsynets årsmelding med analyser av finansmarkedene blir til i travle måneder fram motoffentliggjøring i februar. For å videreutvikle denne rapporten, er det viktig å få en grundig ekstern vurdering. Årsmeldingen vår har blitt vurdert av Farmandjuryen i mange år, og vi har hatt stor nytte av disse tilbakemeldingene, sier senior kommunikasjonsrådgiver Arild Eide Johansen.
(Kredittilsynet vant gull i klassen Offentlig virksomhet i 2008.)